آخرین اخبار
کد مطلب: 125003
اين نوجوان شهيد را بيشتر بشناسيم
تاریخ انتشار : 1396/03/23 11:12:33
نمایش : 4524
ظفر خالدي، خردسال‌ترين رزمنده شهيد کشور 23 خرداد 1361 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسيد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، ظفر خالدي، دوم مرداد 1349 در روستاي تنگ کلوره لردگان به دنيا آمد و در حالي که دانش‌آموز کلاس اول راهنمايي بود، داوطلبانه از سوي بسيج در جبهه حضور يافت.او اصرار زيادي براي ديدار امام (ره) داشت تا اينکه به همراه پدرش راهي تهران شد و در آنجا پس از سه روز به همراه کارواني از تهران در حالي که 11 سال سن بيشتر نداشت موفق به ديدار امام شد.

سرانجام در سال 1361 به جبهه اعزام شد. در عمليات رمضان ،ظفر همراه برادرش "خدارحم" جانانه ايستادند و فرداي عمليات هيچ‌کس آنها را نديد و پس از 10 سال، وقتي پيکر ظفر به همراه برادرش  خدارحم خالدي، در کانالي در منطقه عملياتي رمضان پيدا شد که در آغوش يکديگر به شهادت رسيده بودند.

کم سن و سال‎ترين رزمنده شهيد کشور، شهيد ظفر خالدي اهل روستاي تنگ کلوره از توابع شهرستان لردگان و افتخاري براي استان چهارمحال و بختياري است. ظفر خالدي نخستين بار از طريق تيپ 114امام حسين(ع) به جبهه اعزام شد و در عمليات‌هاي فتح خرمشهر و رمضان به همراه پدر و تنها بردارش حضور پيدا کرد.

خالدي در عمليات رمضان و در روز 23 ماه مبارک رمضان حين عمليات با برادرش در حالي در يک سنگر و در آغوش هم در حالي به شهادت رسيدند که کمتر از 12 سال داشت. پيکر مطهر اين شهدا که مفقودالاثر شده بودند، پنجم مردادماه 1378 در منطقه شلمچه کشف و به لردگان منتقل شدند.

لباس‌هاي بسيجي اندازه قامت ظفر نبود و به اصرار لباس‌هاي برادرش را به خواهرش مي‎داد تا براي او اندازه کند. سال 1360هنگامي که خالدي 11 سال داشت، پدرش عازم جبهه شد.زمان مرخصي، اصرارهاي مکرر شهيد باعث شد او پس از بازگشت پدرش عازم جبهه شود.با کاروان بروجن عازم صحنه نبرد شد و هنگام حرکت مسئول کاروان به دليل اينکه سنش کم بود مانع رفتن او شد ولي شهيد با اين بهانه که سن واقعي‎اش از سن شناسنامه‌اي بيشتر است و بالاخره با اصرار فراوان، توانست با کاروان اعزامي بروجن راهي جبهه شود.

انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس